Jóllehet, a Renault-t elsősorban remekbe szabott kis és közepes modelljei tették igazán ismertté a világban, érdemes szót ejteni nagyobb kocsijairól is, például az 1975-ben útjára indított luxuspárosról, a Renault 30-ról és a nyolc hónappal később bemutatott 20-ról.
Az 1983-ig gyártott, franciásan elegáns modellek úgyszólván minden tekintetben – úgy mint biztonság, felszereltség, minőség – állták az összehasonlítást vetélytársaikkal, és persze a többek között V6-os benzines, dízel és turbódízel erőforrásokat is felvonultató motorválaszték is igazodott a szegmensben elvárt színvonalhoz. A két autó között kívülről csak a fényszórók alakjában látszott eltérés, egyéb tekintetben pedig a 20-as a 30-as olcsóbb változata volt, kisebb teljesítményű négyhengeres motorokkal, dobfékekkel, és más költségkímélő megoldásokkal. Az autókat a jómódú magánemberek mellett előszeretettel vásárolták állami és kormányzati szervek is.
Autostat.hu
Következzen egy újabb nagyon kedves Solido a 80-as évek elejéről. Igen szépen megformált modell, nagyon sokat dobnak rajta a "króm" lámpák és lökhárítók. Mai szemmel kicsit már nehéz elképzelni, hogy valaha felső kategóriás autónak készült, inkább családi kompaktos a forma. A 604-el ellentétben itt keret nélkül nyílnak az ajtók. Sajnos a festés minősége nem az igazi, a kasztnin csomókban száradt meg itt-ott a festék, míg az utólag felszerelt első ajtók fényezése hibátlan. Ha nem lesz komoly érdeklődő iránta, szerintem marad a gyűjteményemben.